دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۵:۵۷

اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در خصوص طوفان حاره‌ای شاهین

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساز و کار اجرایی صورت گرفته در خصوص طوفان حاره‌ای اخیر در سواحل چابهار، گفت: با کم شدن فاصله زمانی بروز پدیده‌های طبیعی و بحران‌های حاد دریایی که می‌تواند ناشی از تغییرات آب‌ و هوایی درسال‌های اخیر باشد، نیاز به تهیه یک پروتکل و دستورالعمل مدیریتی و عملیاتی برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع، الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست بررسی اقدمات پیشگیرانه خسارات احتمالی ناشی از طوفان حاره‌ای شاهین در دریای مکران و سواحل چابهار ، خاطر نشان کرد: دستورالعمل همکاری مشترک در شرایط بحران‌های طبیعی دریایی باید مبتنی بر شناخت امکانات و زیرساخت‌های تمام ارگان‌های ذیربط و همکار در فرآیند مدیریت و مقابله با بحران باشد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: از دیگر رویکردهای مورد نیاز در دستورالعمل اجرایی برای پدیده‌های جوی در دریا، تهیه پهنه‌بندی مناطق آسیب‌پذیر و آمایش تجهیزات امدادی در سطح کلان ضرورت دارد. اسلامی با بیان اینکه یک چهارم جمعیت دنیا در معرض بلایای طبیعی هستند، افزود: شناسایی و پیش‌بینی پدیده‌های ناگوار، برنامه‌ریزی اولیه قابل اجرا، تشکیل تیم‌های عملیاتی و اجرایی و آماده‌به کاری و آموزش تیم‌های عملیاتی، از جمله‌ اقدمات الزام‌آور است.

افزایش دقت در اطلاعات سازمان هواشناسی کشور

همچنین فرهاد منتصرکوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست، گفت: با تغییرات آب‌وهوایی در جهان؛ سیل، طوفان و زلزله به تهدید بالقوه برای حوزه دریا و خشکی تبدیل شده‌اند که بر این اساس ضرورت دارد در این حوزه برنامه ریری تخصصی صورت گیرد. وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته، اطلاعات سازمان هواشناسی بسیار دقیق و قابل توجه شده‌ است، افزود: پیش‌بینی دقیق و به موقع بروز طوفان شاهین در دریای عمان و حرکت آن به سمت سواحل ایران در چابهار توسط سازمان هواشناسی، به سایر ارگان‌ها در جلوگیری و کاهش حداکثری صدمات و خسارت، کمک شایسته‌ای کرده است. عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تجارب مقابله با طوفان حاره‌ای اخیر به لحاظ مدیریتی کمک کرد تا بتوانیم اثرات مخرب طوفان در سازه‌های بندری، دریایی و تجهیزاتی را شناسایی و احصا کنیم.

طوفان شاهین به درستی مدیریت و مهار شد

نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست گفت: طوفان حاره‌ای شاهین، علی‌رغم اینکه به لحاظ قدرت و مسیر، پدیده نویی بود، ولی به خوبی مدیریت شد. وی با بیان اینکه پیش از بروز طوفان در سواحل ایران در دو جبهه مدیریتی و عملیاتی هماهنگی و اقدمات مناسبی صورت گرفت، افزود: مهم‌ترین نکته موفقیت در این طوفان، هماهنگی مدیریتی و تعاملات بین بخشی ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات و سازمان هواشناسی بود که منجر به نتایج موفق و قابل ارزیابی شده است.



  کد خبر : 6334
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :